Update

Címkék: munka kultúra angliában minden jobb

2009.10.25. 11:08

A héten fölmondtam a Bhs-ben, a mai nap lesz az utólso munkanapom. És mennyire nem fog hiányozni. Ezentúl csak a pasty shopban melózom, heti legalább 30 órát, ami simán jó. Most elkezdtem szervezni a hazalátogatásomat télen, még nem tudom mikor engednek haza, de remélem vagy karácsonyra vagy szilveszterre sikerül kiharcolni egy 1-3 hetes periódust. Decemberben enyomom a nyelvvizsgát, anna kmevárom az eredményét januárban. Ha sikerült, hazatakarodok februárban valamikor, ha nem, akkor elképzelhető, hogy maradok márciusig, hogy akkor megint megpróbáljam a vizsgát, de ebben még nem vagyok teljesen biztos.

Egyébként itt már karácsony van majdnem. Múltkor végigmentem a Mark & Spenceren - mert keresztülmenni az épületen gyorsabb, mint megkerülni az egészet - és tele volt fenyőfákkal meg minden szarral. A Bhs-ben is már két hete tolják a karácsonyi pulykás menüt és az emberek 50%-a azt tolja magába.

Végre találtam egy jó fodrászt is. MacDaddy's a szalon neve, van három üzletük Bristolban. Most voltam ott másodszor, Danielle-nél, ő vágja a hajamat. Az a durva, hogy "csak" 22 font, de összehasonlíthatatlanul jobb az előző két próbálkozással. Először ugye a kínaiaknál vágattam a hajamat, az valami 20 font volt. Igaz, jól megcsinálta a srác, meg úgy foglalkozott is vele, hogy mit vág a hajamból, de kicsit új volt neki az európai haj, de összességében jól megcsinálta. Aztán bepróbáltam egy ilyen instant fodrászt, ahová csak beülsz, nincs időpontkérés, azt levágja a hajadat 15 fontésrt. Na olyan is lett. aztán végre megnőtt, rátaláltam egyik nap az utcán barangolva erre a MacDaddy's szalonra. Itt 22 font a hajvágás, de ez igazi szolgáltatás. Egyrészt fasza a dizájn, olyan igazi stokes croftos, graffitis, bristoli undergroundos. Meg minden. Másrészt bemész, fogad a fodrász, elveszi és elrakja a kabátodat, leültet a székbe, megkérdezi, hogy mit akarok, megbeszéljük, hogy akkor itt ennyit és annyit vágunk, azt így és úgy. Aztán átad a hajmosó lánynak, meg megkérdezik azt is, hogy kérek-e inni valamit. Aztán odafigylve faszán levágja a hajadat. Nem 20 perc alatt, hanem elszöszöl vele 45 percet. És a végén még jó is lesz. Asszem ez a 22 font nevetséges ár a benne foglalt szolgáltatásokkal, meg az eredménnyel együtt a 15 fonthoz képest. Igen, ez Anglia, a világ legjobb országa, ahogy Jakab is megmondta.

Ja meg ami durva történt a héten, hogy dolgoztam Bath-ban, mert a shop managerem most ott is dolgozik, mióta kirúgták az ottani shop managert mert sikkasztott. szóval hív néha oda dolgozni. Szerdán ott dolgoztam és délután bejött az egyik ott dolgozó srác, Olie anyja, hogy itt van Olie? Dolgozik ma? Miért nem dolgozik? Régen többet dolgozott. Szegény nem tudja fizetni az elbérletét, hát miért nem kap több műszakot? Hát azért bazmeg, mert Olie szarul dolgozik, és pont azért lettem én odahívva, mert én meg jól dolgozom. Szociális alapon osszunk munkát, baszod? Ha valaki nem dolgozik jól, ne lepődjön már meg azon, hogy nem kap elég munkát. És bazmeg bejön az anyja, hogy sírjon a shop managernek, hogy az ő kicsi fia nem tudja fizetni az albérletét, adjanak már neki töb munkát. Hát bazd meg, dolgozni kell jól, lesz munka, lesz albérlet. Elkényeztetett, köcsög angolok. A shop managerem annyit mondott, hogy Olie welcome-olva van, hogy bejöjjön és beszéljenek személyesen.

Na megyek dolgozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://chippenhamtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr671473489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása