Reggel gyerek szállítás, aztán mentem a Wiltshire College-be, hogy leteszteljék a nyelvtudásomat, és megmondják, milyen szintű kurzuson tudnék részt venni. Megmérték, Level2 vagyok, ami a legmagasabb szint, szóval ma annyira nagyra nőtt az arcom úgy hirtelen, hogy el mertem küldeni a CV-met meg két reference lettert egy Project Manager Assistant pozícióra egy bristoli szoftver és CRM rendszereket fejlesztő céghez. Mer mér ne. Mer hátha. Most már tényleg kezdem elhinni, hogy csak nem beszélek olyan szarul, ha mindenki azt mondja, hogy jó az angolom. Beszéd az még csak megy, de a különböző akcentusok megértésére kell gyúrni. A szintelmérős csajt simán megértettem, mert tök szépen beszélt, erre meg hazajövök, itt volt a takarítónő, na vele beszélgetni meg kb. olyan, mintha Chubakkával próbálnál meg társalogni, csak kevésbé rémisztő. De tényleg. A "what's that"-et kb így mondja, hogy "vac daaa". Nemtom hogy milyen akcentusa van, vagy mi a baja, de valahogy olyan szinten ízesen (parasztosan) beszél, hogy fogalmam sincs mit mond. Szóval eléggé rapszodikus az, hogy kit értek meg, meg kit nem. Azzal nyugtatom magam, hogy akit nem értek angolul, az valószínűleg úgy beszélheti az anyanyelvét, mint én az enyémet.

Aztán ma bevásároltam a palacsintasütéshez pár dolgot. Végigmentem a Tesco összes során, és ármustrát tartottam. Konklúzió: itt minden 1-2 fontba kerül. Ami annál több, az vagy pia, vagy műszaki cikk, vagy valami speckó kozmetikai termék. Viktor, a 7 decis Jäger ötezer valamennyi, a Glendfiddich nyolcezer valamennyi. Ja, és van Tesco sör. Az van ráírva, hogy Lager, de már nem tudom hogyé adják.

Ja, és ma megjött a csekkfüzetem is, mert itt az is jár a bankszámlához ingyé. Arról nem beszélve, hogy alapból dombornyomott bankkártyát adnak. Onnan tudom, hogy ezt is megkaptam már. Összegezve a dolgokat: itt minden második bankban a személyazonosságod igazolása (útlevél) és egy itteni lakos által kézzel írt lakcímigazolás után 0 fontért van egy bankszámlád a hozzá tartozó megtakarítási számlával, egy dombornyomott bankkártyád, amivel a készpénzfelvétel ingyenes saját automatából, semmiféle banki költség nem terheli a számládat és a pénzmozgásaidat, és kapsz csekkfüzetet is.

Este megsütöttem nekik a palacsintát, meg csináltam túrós-mazsolás tölteléket. Na, az ízlett a nőnek, úgyhogy ez egy jó pont. A gyerek csak üres palacsintát evett. Csomó mindent üresen eszik. Volt hogy egy tál tészta volt az ebédje, de tegnap mondjuk egy adag rizst evett üresen vacsorára. Egyébként a britek úgy eszik a palacsintát, hogy van ilyen speckó cukros mázuk, ami olyan állagú mint a méz, és kb vízben oldott cukor az egész. Na azzal megkenik, aztán csöpögtetnek rá lime- vagy citromlét. Megkóstoltam, nem rossz, de az én túrós töltelékem sokkal jobb volt.

Holna reggel NI szám interjú, és akkor az is meg lesz. Már csak meló (holnap kiderül, hogy meg lesz-e a burgeres vagy nem) kell és Home Office. Lassan pipálgatom kifele a dolgokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://chippenhamtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr43966344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alexa.b 2009.02.26. 22:57:34

Na, milyen gyorsan integrálódsz :) Csak így tovább! Lassan egy party-beszámolóra is kíváncsi leszek már :))

mogyiasomogyi 2009.02.27. 16:48:09

najóvanszofi!
mindenkinek elküldted a kis blogodat én meg googlizhatom ki :D
van egy újabb állandó olvasód :D

Szofo Mofo 2009.02.27. 20:20:09

Dani:

Így jár az, aki eltitkolja előlem az ímélcímét. :)
süti beállítások módosítása