Szóval az úgy volt, hogy tegnap kb. egész nap itthon voltam a gyerekkel, aki már kicsit halálba idegesített. Mikor így beindul az agya, tök nehéz követni, hogy éppen milyen orkokról, démonokról, csapatokról beszél miközben föl-alá járkál. Ha kérdezel tőle valamit, nem válaszol, mer annyira belelendül a monológjába. Kicsit azt mondtam, hogy faszom, akkor mászkáljon föl-alá, aztán mondja magában, és hagytam, nem igazán foglalkoztam vele sokat aktívan.

Ma reggel azzal kezdte az anyuka, hogy döntsem el, mit akarok: au pairnek lenni, vagy menni és csinálni a dolgaimat, hogy elmegyek dolgozni, nyelviskolába, meg ilyenek. Mert azt látja, hogy nem mindig vagyok proaktív a gyerekkel és ez nem jó, ellenben a saját dolgaimat meg úgy intézgetem. Mondta, hogyha haza akarok menni kifizeti a repjegyet, meg hogy nem akar kirakni persze, ha időre van szükségem, akkor ad, csak döntsek, hogy nekem mi a jobb. Ez nem volt ultimátum, tök intelligensen kezeli a dolgokat, nem haragszik, meg ilyenek. Akkor mondtam, hogy jó, akkor ezek szerint mennem kell, fölhívom egy ismerősömet Bristolban (Niki), nézek munkát, szállást, ilyesmi. Kérdeztem mennyi időm van, mondta, hogy 1-4 hét, mire tud szerezni új au pair-t, addig nyilván szüksége van rám.

Ezután bementem a Job Centerbe, ott mondták, hogy online is ugyanaz az adatbázis, mint ami ott van, szóval neten tudok keresni munkát, plusz gumtree. Délután próbáltam kicsit odatenni magam, jobban figyelni a gyerekre, kicsit proaktívkodni, ilyenek. Aztán este beszéltünk megint, és mondtam, hogy ez új szituáció nekem, még nem voltam au pair, néha nehéz megérteni meg követni a gyereket, mert elég gyorsan jár az agya, stb. Mondtam, hogy minden attól függ, hogy az Alex-szel való kapcsolatom milyen lesz, hogy mennyire tudok hozzáidomulni. Ő úgy van vele, hogy döntsek én. Szóval abban maradtunk, hogy következő héten beszélünk, hogy mi lesz. Időközben egyébként talált egy spanyol srácot, aki jönne a helyemre, de csak kb. márciusban tudna ideérni.

Szóval döntenem kell. Igazából tökre szívesen pattannék, mert most már érzek magamban annyi önbizalmat nyelvileg, hogy elboldoguljak. Mert látom azt, hogyha kell, el tudok intézni dolgokat (bankkártya, nyelviskola, SIM-kártya, munka, stb.). Azonban ott a másik fele, hogy azért még van hova fejlesztenem a nyelvtudást, hogy kicsit gördülékenyebb legyen, plusz átmenni Bristolba mégiscsak úgy kéne, hogy van szállásom meg munkám. Szóval a tutiba. Beszéltem Nikivel is, ő is ezt mondta. Merthogy most itt nehéz melót találni. Hát nemtom. Úgy vagyok vele hogy faszom, ha akarok, találok melót, mert nem hiszem, hogy nem tudok.

Most kicsi kivárás van. A rövidtávú terv az, hogy jövő héten szombattól elkezdhetek részmunkaidőben dolgozni hétvégén. Ez elég lesz arra, hogy elrendezzem a Home Office regisztrációmat, meg kerítsek magamnak National Insurance számot, és akkor ezzel is beljebb vagyok, később már tényleg csak a szállás és munkakereséssel kell majd foglalkoznom. De szerintem a legoptimálisabb megoldás az lenne, ha azt mondanám jövő héten, hogy itt maradok még egy hónapot, addig keressen egy új au pair-t, és utána lelépek Bristolba úgy, hogy addigra összehozok magamnak valami állást meg szállást, és tudok egy keveset gyűjteni a pénzemhez a hamburgerezéssel, plusz az angolom is jobb lesz.

Persze jövő hétig még van időm átgondolni. Még az is lehet, hogy maradok, bár nem látom sok értelmét egy hónapnál tovább maradni, hamár ilyen a helyzet, és nem zárkózik el a nő attól, hogy menjek. Amúgy is csak ugródeszkának tekintem ezt az au pairkedést, egészen addig, míg jól bele nem jövök a nyelvbe. Amint ez meglenne, szerintem tűkön ülnék, hogy menjünk már dolgozni meg élni full-time-ba. Kicsit el vagy azért zárva a külvilágtól, ha au pair vagy. Talán a munka, a nyelviskola meg az uszi-gyúroda miatt kicsit kinyílna a világ, de ezt még nemtom. Utóbbi kettőt tutira jegelem, mivel nincs kedvem fölöslegesen pénzt kiadni amíg bizonytalan a helyzet.

A bejegyzés trackback címe:

https://chippenhamtrip.blog.hu/api/trackback/id/tr56955760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danteraktív 2009.02.21. 15:16:10

Nem egyszerű. Abban azért semmiképp se bízz sztem, hogy azt mondod a nőnek, keressen új aupairt, mert az úgy is eltart egy db-ig, mert mivan, ha másnap talál aztán ki vagy paterolva.

A leírtak alapján még attól is tarthatsz, hogyha már erre az önállóságra is neheztel a nő, mi lesz, ha elkezdesz nyelvsuliba/sportcentrumba járni, összehaverkodsz pár emberrel, stbstb. Angliában a kelet-európai aupaireket gondolom úgy könyvelik el, hogy egydimenziós gyerekekkel gügyügők, márpedig ahogy tudjuk, Neked azért mások a céljaid.

Sztem állj rá nagyon a bristoli szervezésre mielőtt nagyon elfogyna a levegő körülötted Chippenhamben.

Szofo Mofo 2009.02.21. 20:20:47

Dante:

Ha azt mondom, hogy megyek, akkor ad nekem x hetet, amennyire szükségem van, hogy találjak helyet és munkát. Azzal semmi baja nincs, hogy részmunkaidőben dolgozok vagy sportcentrumba járok. Ezeket még ő javasolta, meg néha kérdezi is, hogy mi a terv mára, esetleg uszoda, ilyesmi? Ezzel az a baj, hogy most kurvára nem fogok menni meg beiratkozni pénzért sehova, mert jó lesz majd az a pénz akkor, ha lépek. Pláne a sportcentrumos bérlet olyan, hogy 3 hónapig kötelező fizetni, és csak utána lehet kiszállni. Nyelviskolát ha befizetem az meg június végéig van. Namost amíg nem vagyok biztos magamban, hogy maradok, mindkettőt jegelem.

A nőnek nincs baja azzal, ha csinálom a dolgaimat, feltéve persze, ha a gyerekkel is foglalkozok elég aktívan.

alexa.b 2009.02.22. 19:12:38

Szofi, én biztos keresnék a helyedben vmi melót Bristolban! De amúgy mit jelent az, hogy aktívan foglalkozni a gyerekkel? Elviszed a suliba, tűröd az igazságtalan játékait, gondolom adsz neki kaját, ha kell, nem értem... Nem mondta el a nő, hogy pontosan mire gondol?

Böngészd az állásajánlatokat, érdeklődj itt-ott, és ha találsz vmi jó munkát plusz szállást, akkor szerintem pattanj! Bár nyilván ez nem egyszerű, de szorítok, és bármilyen segítségre szükséged van, szólj!

JGH 2009.02.22. 19:50:11

Szofiii

Én nagyon büszke vagyok rád. Irtózatosan jót szórakoztam a Star Wars űrhajós résznél - még lentebb. Én azt mondom viszont, hogy ez azért még sem az, amire az ember vágyik és tuti átmennék a helyedben Bristolba. Niki tud szerintem szállást szerezni, tekintve hogy a barátnője Anna kb egyedül él egy baszom nagy házban. A meló meg biztos szopó lesz, de fogsz találni valamit és akkor az Angliai utazásod bámulatosan kurva jó lesz. Meg Bristol nagyváros tele kurvával:)

R&R

Szofo Mofo 2009.02.22. 20:00:22

Alexa:

Az van, hogy azt látta, hogy nem vagyok elég "engaged", meg hogy valaki olyan alkat, hogy megy neki ösztönből a gyerekekkel való játszás, foglalkozás, gügyögés, ilyenek, és vannak akiknek nem. Ő azt látja, hogy én inkább az utóbbi vagyok, amiben igaza van, mert ezt tudom én is magamról. Szóval kicsit jobban kurvának kell lenni, és kicsit többször kezdeményezni a gyereknél, hogy gyere játszunk, miafaszom az ott a monitoron, beszélgetni kell vele többet, ilyenek. Azért hagytam békén, mikor játszott, mert az anyuka mondta, hogy ha játszik, akkor csak üljek ott mellette azt laptopozzak. Pontosan ezt tettem, de ezek szerint ez nem teljesen jó, úgyhogy kicsit jobban oda kell tenni magam. Azt fogom mondani, hogy adjon egy hónapot, lássuk meg, hogy mire megyek ezzel az egésszel az én és az ő szempontjai szerint is, és ha nem jó, akkor lelépek, ha jó, akkor maradok. Mindenesetre küldözgetek majd CV-ket Bristolba.
süti beállítások módosítása